Spis treści:
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2021/11/wstazka-na-strone-eaa-wsm.png)
PAMISZ II
Projekt – „Podkarpacka Akademia Motoryzacji – Innowacyjne Szkolnictwo Zawodowe II” realizowany jest w ramach umowy o dofinansowanie zawartej pomiędzy Województwem Podkarpackim, Wojewódzkim Urzędem Pracy w Rzeszowie a Stowarzyszeniem Wschodni Sojusz Motoryzacyjny.
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2022/09/PAMISZ-II-schemat-na-strone.png)
Projekt realizowany będzie w okresie od 1 maja 2021 r. do 30 września 2023 r. przez Stowarzyszenie Wschodni Sojusz Motoryzacyjny w partnerstwie powiatu tarnobrzeskiego oraz gminy Tarnobrzeg.
Szkoły biorące udział w projekcie PAMISZ II:
1. Zespół Szkół im. Por. Józefa Sarny w Gorzycach
2. Zespół Szkół nr 2 w Nowej Dębie
3. Zespół Szkół im. ks. Stanisława Staszica w Tarnobrzegu
4. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Grębowie
Cel główny
Wzrost zatrudnienia absolwentów szkół prowadzących kształcenie zawodowe poprzez poprawę jakości szkolnictwa zawodowego dostosowanego do potrzeb rynku pracy oraz wzbogacenie oferty edukacyjnej szkól w branży Automotive na terenie województwa podkarpackiego.
Projekt zakłada zmodernizowanie programu nauczania zawodów:
W zakresie podstawowym: technik automatyk
W zakresie rozszerzonym:
- Technik informatyk
- Technik programista
- Technik mechanik
- Technik mechatronik
- Kucharz
Dodatkowo wsparciem w formie stażu uczniowskiego zostają objęte kierunki:
- Technik logistyk
- Technik ekonomista
Z każdej szkoły wybrana zostanie określona w projekcie liczba nauczycieli, którzy pracować będą nad modernizacją programu nauczania i odbywać staże w trakcie jego modernizacji, w zakładach branży Automotive. Nauczyciele odbywający staże w zakładach pracy zostaną przeszkoleni ze specyfiki branży, a wiedza ta zostanie wykorzystana w pracy nad modernizowanym programem nauczania. Wytypowani przez dyrektorów szkół nauczyciele odpowiedzialni za modernizację programu nauczania odbywać będą także cykliczne spotkania w grupach roboczych.
Projekt przewiduje również wizyty studyjne nauczycieli w zakładach pracy – zaplanowano wizyty w każdej z trzech firm oraz spotkania przedstawicieli zakładów pracy w każdej z w/w szkół celem zapoznania się z metodami nauczania w szkołach oraz wyposażeniem pracowni szkolnych.
Kolejnym etapem będą spotkania bilateralne na których obecni przedstawiciele zakładów pracy i nauczyciele spotkają się z ekspertem zewnętrznym z branży motoryzacyjnej i gastronomicznej.
W międzyczasie w trakcie w/w działań, zostaną doprecyzowane zakupy – dostawy maszyn/urządzeń celem doposażenia pracowni szkolnych pod modernizowane programy nauczania.
Projekt zakłada również odbycie staży dla uczniów , które rozpoczną się w końcowym etapie modernizacji programów nauczania.
W projekcie udział weźmie 244 uczniów i 32 nauczycieli.
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2023/10/zakonczenie-682x1024.png)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2023/10/IMG-20231006-WA0016-1024x768.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2023/10/wizyta-studyjna-ND-682x1024.png)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2023/09/Wizyta-Studyjna-ZS-Gorzyce-1024x769.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2023/09/Wizyta-Studyjna-ZS-Tarnobrzeg-1-1024x769.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2023/09/Szkolenia-nauczycieli-1024x768.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2021/07/IMG_20210727_113006-1024x768.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2021/07/IMG_20210727_104426-1024x768.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2021/07/IMG_20210430_091211-1024x768.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2021/07/IMG_20210430_093640-1024x768.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2021/07/IMG_20210430_093651-1024x768.jpg)
PAMISZ
Film o projekcie PAMISZ
https://eaa-wsm.pl/img/PAMISZ%2023.05.2019.mp4
Podkarpacka Akademia Motoryzacji – Innowacyjne Szkolnictwo Zawodowe
Projekt – projekt nr RPPK.09.04.00-18-0010/17 pt.: „Podkarpacka Akademia Motoryzacji – Innowacyjne Szkolnictwo Zawodowe” realizowany w ramach umowy
o dofinansowanie zawartej pomiędzy Województwem Podkarpackim – Wojewódzkim Urzędem Pracy w Rzeszowie
a Stowarzyszeniem Wschodni Sojusz Motoryzacyjny;
Projekt realizowany jest w okresie od 1 września 2018 r. do 30 września 2020 r. przez Stowarzyszenie Wschodni Sojusz Motoryzacyjny w partnerstwie szkół zawodowych:
1. Zespołem Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Leżajsku
2. Centrum Edukacji Zawodowej w Stalowej Woli
3. Zespołem Szkół Technicznych w Mielcu
4. Zespołem Szkół im. Por. Józefa Sarny w Gorzycach
5. Zespołem Szkół nr 2 w Nowej Dębie
Biuro Projektu, utworzone celem zarządzania i obsługi Projektu, kontaktu i współpracy z Partnerami oraz Uczestnikami Projektu,
Adres: Tarnobrzeski Park Przemysłowo Technologiczny, Aleja Warszawska 227B, 39-400 Tarnobrzeg. Ponadto Każdy
z partnerów prowadzi biuro projektu w siedzibie szkoły.
Projekt zakłada zmodernizowanie programu nauczania dwóch zawodów mechanik oraz mechatronik.
Partnerem Klastra Wschodni Sojusz Motoryzacyjny w projekcie jest 5 szkół województwa podkarpackiego tj. Zespół Szkół Technicznych w Leżajsku, Centrum Edukacji Zawodowej w Stalowej Woli, Zespół Szkół Technicznych w Mielcu, Zespół Szkół
w Gorzycach, Zespół Szkół w Nowej Dębie.
Z każdej szkoły wybrana zostanie określona w projekcie liczba nauczycieli, którzy pracować będą nad modernizacją programu nauczania i odbywać staże w trakcie jego modernizacji, w następujących zakładach pracy: Pilkington Automotive Polska Chmielów, Kirchhoff Mielec, Superior Stalowa Wola, Federal Mogul Gorzyce, Borg Warner Rzeszów. Nauczyciele odbywający staże w zakładach pracy zostaną przeszkoleni z specyfiki branży motoryzacyjnej, a wiedza ta zostanie wykorzystana w pracy nad modernizowanym programem nauczania. Wytypowani przez dyrektorów szkół nauczyciele odpowiedzialni za modernizację programu nauczania odbywać będą także cykliczne spotkania w grupach roboczych.
Projekt przewiduje również wizyty studyjne nauczycieli w zakładach pracy – zaplanowano wizyty w każdej z pięciu firm oraz spotkania przedstawicieli zakładów pracy w każdej z w/w szkół celem zapoznania się z metodami nauczania w szkołach, wyposażeniem pracowni szkolnych.
Kolejnym etapem będą spotkania bilateralne na którym obecni przedstawiciele zakładów pracy i nauczyciele spotkają się
z ekspertem zewnętrznym z branży motoryzacyjnej. W międzyczasie w trakcie w/w działań, zostaną doprecyzowane zakupy – dostawy maszyn i urządzeń celem doposażenia pracowni szkolnych pod modernizowane programy nauczania.
Projekt zakłada również odbycie staży dla uczniów , które rozpoczną się w końcowym etapie modernizacji programów nauczania zgodnie z poniższym zestawieniem:
Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Leżajsku – 30 Uczestników/czek
Centrum Edukacji Zawodowej w Stalowej Woli – 20 Uczestników/czek
Zespół Szkół Technicznych w Mielcu – 32 Uczestników/czek
Zespół Szkół im. Por. Józefa Sarny w Gorzycach – 53 Uczestników/czek
Zespół Szkół nr 2 w Nowej Dębie – 42 Uczestników/czek
Projekt zakłada realizację staży w liczbie godzin 300 godzin na jednego uczestnika. Harmonogram staży u pracodawców będzie tworzony po etapie rekrutacji, indywidualnie przez każdego z partnerów Projektu we współpracy z pracodawcą.
Cel główny
Wzrost zatrudnienia absolwentów szkół prowadzących kształcenie zawodowe poprzez poprawę jakości szkolnictwa zawodowego dostosowanego do potrzeb rynku pracy oraz wzbogacenie oferty edukacyjnej szkól w branży Automotive na terenie województwa podkarpackiego.
Główne wskaźniki
Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego wykorzystujących doposażenie zakupione dzięki EFS – 5
Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu – 38
Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach i praktykach u pracodawcy – 177
Zadania
1. Działania na rzecz modyfikacji programów nauczania wzawodach technik mechanik i technik mechatronik celemdostosowania do wymogów rynku pracy – Wschodni Sojusz Motoryzacyjny (Grupy robocze, Spotkania bilateralne, Wizyty studyjne nauczycieli w zakładach pracy, Wizyty przedstawicieli zakładów pracy w szkołach, udział w promocji szkół – tzw. „Drzwi otwarte szkoły” tworzenie klas patronackich (kryt. dostępu nr.1,2,3);
2. Staże nauczycieli;
3. Praktyki/staże dla uczniów modernizowanego kierunku;
4. Doposażenie pracowni w Szkołach.
Spotkania Zespołu Zarządzającego Projektem
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20181030_105340-scaled.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20181030_100737-scaled.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20181213_114150-scaled.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20181213_113904-scaled.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20181213_113900-scaled.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20181213_114452-scaled.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20191218_125038-scaled.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20191218_125058-scaled.jpg)
Wizyty studyjne
Wizyty studyjne odbywają się w zakładach pracy oraz szkołach uczestniczących w projekcie PAMISZ.
Cele wizyt studyjnych:
1. Zapoznanie nauczycieli z procesem produkcji oraz organizacją na stanowiskach pracy;
2. Zapoznanie się z maszynami oraz urządzeniami występującymi na liniach produkcyjnych zakładu pod kątem lepszego dostosowania do nich wiedzy uczniów z zakresu Mechaniki i Mechatroniki;
3. Zapoznanie przedstawicieli zakładów pracy ze środowiskiem nauczycieli: programem nauczania oraz wyposażeniem sal i warsztatów, celem wprowadzenia odpowiednich modyfikacji w programie nauczania.
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20181210_104404-1024x768.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20181210_104409-1024x768.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20181210_105701-1024x768.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20181210_111155-1024x768.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20181210_112837-1024x768.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20181210_113122-1024x768.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20181210_113403-768x1024.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20181210_113413-1024x768.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20190927_111739-1024x576.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20190927_111743-1024x576.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20190927_111758-1024x576.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20190927_100844-1024x576.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20191018_102844-576x1024.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20191018_111046-576x1024.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20191018_111100-576x1024.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20191018_103811-1024x576.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20191010_103125-1024x576.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20191010_103654-1024x576.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20191010_103658-1024x576.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20191010_104612-1024x576.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20191010_122849-1024x576.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20191010_122854-1024x576.jpg)
Grupy robocze
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20181109_125717-1024x768.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20181109_125724-1024x768.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20190108_101910-1024x768.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20190108_105344-1024x768.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20190108_105457-1024x768.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20190514_105641-1024x768.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20190514_105705-1024x768.jpg)
![](https://eaa-wsm.pl/wp-content/uploads/2020/05/20190514_105609-1024x768.jpg)